Yazarlar (3) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Amaç Bu çalışma, kardiyopulmoner resüsitasyon CPR eğitiminde kullanılan iki farklı değerlendirme yönteminin öğrenme sürecine etkisinin incelemesi amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem Yarı-deneysel olarak gerçekleştirilen bu çalışma, 2014-2015 akademik yılında bir üniversitenin hemşirelik bölümünde ilk yardım dersi alan ve çalışmaya katılmayı kabul eden öğrencilerle gerçekleştirilmiştir n=70 . Çalışmanın verileri Sosyo-Demografik Özellikler Soru Formu ve CPR Beceri Değerlendirme Formu kullanılarak toplanmıştır. Çalışmaya katılan öğrenciler öncelikle iki gruba ayrılmış ve her iki gruptaki öğrencilere ilk yardım eğitimi verilmiştir. Eğitim sonrasında öğrenciler beceri laboratuvarına alınarak, CPR uygulaması yaptırılmıştır. Grup I n=35 öğrencilerinin CPR uygulamaları video kayıt yöntemi ile kayıt edilmiş ve daha sonra her öğrenciye kendi video kaydı izlettirilerek, kendilerini öz değerlendirme yöntemi ile … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi |
Dergi ISSN | 1309-470X |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 10-2019 |
Cilt No | 10 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 690 / 695 |
Doi Numarası | 10.31067/0.2019.220 |
Makale Linki | http://journal.acibadem.edu.tr/tr/download/article-file/1701862 |