Yazarlar |
Muhammed Ömer Küçükkahveci
|
Prof. Dr. Ahmet KAÇAR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmada ortaokul matematik öğretmen adaylarının çoklu çözüm gerektiren bir geometri probleminde kağıt üzerinde ve GeoGebra ortamında çoklu çözüm yolu geliştirme süreçleri incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmaya katılacak olan çalışma grubu, matematik eğitimi uzmanlarının görüşü alınarak, 7 açık uçlu sorudan oluşturulan hazır bulunuşluk testi uygulanarak oluşturulmuştur. Ardından birden fazla çözüm yolu olan bir soru oluşturulmuştur. Çalışma grubundan önce kağıt üzerinde, sonra GeoGebra ortamında bu sorunun çözüm yollarını bulmaları istenmiştir. Her iki ortamda oluşturulan çözüm yolları analiz edilmiş ve karşılaştırılmıştır. Yapılan araştırmanın sonucunda ortaokul matematik öğretmen adaylarının Geogebra ortamında daha fazla sayıda çözüm yolu oluşturdukları görülmüştür. Bu sonuç GeoGebra’nın sunmuş olduğu dinamik ortamın geometri problemlerinde faklı çözüm yoları oluşturmaya daha uygun ortam olduğunu göstermektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Trakya Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 2630-6301 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 09-2021 |
Cilt No | 11 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 1548 / 1560 |
Doi Numarası | 10.24315/tred.869973 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/tred/issue/65108/869973 |