Yazarlar |
Kh Elazzabi Awatef Ahmed
|
Prof. Dr. Ahmet KAÇAR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu makale, Libyalı ve Türk öğrencilerin ikinci dereceden bir değişkenli sözel problemler konusundaki becerilerinin SOLO Taksonomisi’ne göre araştırılmasını amaçlamıştır. Çalışmada kullanılan araştırma modeli bir durum çalışmasıdır. Araştırmanın katılımcıları Libya’nın Trablus kentinde bir lisedeki 27 öğrenci ve Türkiye’nin Kastamonu kentindeki bir lisede bulunan 27 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler, üç problemden oluşan düşünme testi ile elde edilmiştir. Test, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde öğrencilere uygulanmıştır. Sonuçlar, genel olarak, Türk öğrencilerin çok yönlü yapı düzeylerinin yaklaşık % 48.00, ilişkilendirilmiş yapı düzeylerinin % 10.37 ve Libyalı öğrencilerin çok yönlü yapı düzeylerinin yaklaşık %21.50, ilişkilendirilmiş yapı düzeylerinin ise yaklaşık % 9.00 olduğunu göstermiştir. Bu durum Türk öğrenciler lehine anlamlı bir oran olarak kabul edilebilir. Bu sonuçlar çalışmaya katılan Türk öğrencilerin büyük bir kısmının bu problemlerde ileri düşünme seviyelerine ilerlemekte başarılı olabileceğini göstermektedir. Diğer yandan, yapı öncesi ve tek yönlü yapı düzeyindeki öğrenciler olduğu gibi problemleri cevaplayamayanlar da vardır. Bu öğrencilerin seviyelerinin düşük olma nedenlerinden bazıları; sorunun yanlış yorumlanması, sözel problemleri anlama ve matematiksel sembollere çevirme zorluğu ve ihmalkârlık olabilmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Quadratic word problems | SOLO Taxonomy | Libyan and Turkish students |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI |
Dergi ISSN | 2148-239X |
Dergi Tarandığı Indeksler | ERIC |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 03-2020 |
Cilt No | 10 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 283 / 315 |
Doi Numarası | 10.14527/pegegog.2020.010 |
Makale Linki | www.pegegog.net |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 3 |