img
img
Rn Uzayındaki Temel Topolojik Kavramların Öğretiminde GeogebraKullanımının Etkisi   
Yazarlar (2)
Prof. Dr. Ahmet KAÇAR Prof. Dr. Ahmet KAÇAR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
İlknur İshak Çirişoğlu
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmada, R n uzayındaki temel topolojik kavramlar ve bu kavramların bilgisayar destekli öğretiminde GeoGebra kullanılmasının etkisinin incelenmesi üzerine bir araştırma yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Kastamonu Üniversitesi’nin 2015-2016 eğitim-öğretim yılında İlköğretim Matematik Öğretmenliği 2. sınıfına kayıtlı 40 öğrenci ile deneysel bir çalışma yürütülmüştür. Bu 40 öğrenciye, araştırma öncesinde araştırmacı ve alanında uzman üç öğretim üyesi tarafından hazırlanan hazır bulunuşluk testi uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarının belirlenmesi için öğrencilerin hazır bulunuşluk testinden aldıkları puanlara göre sıralama yapılmıştır. Gruplar arası heterojenliğin sağlanabilmesi için elde edilen sıralamaya göre ikili gruplar belirlenmiş ve her ikiliden bir öğrenci yansız olarak deney grubuna diğeri ise kontrol grubuna atanmıştır. Araştırma öncesinde grupların başarı bakımından denk oldukları saptanmıştır. Ardından hem kontrol grubuna hem de deney grubuna çalışma başlamadan önce uzman üç öğretim üyesi tarafından hazırlanan topolojik kavramlar başarı testi ön test olarak uygulanmıştır. Araştırma sürecinde eş zamanlı olarak aynı öğretim üyesi tarafından her iki gruba da geleneksel öğretim ve bilgisayar destekli öğretim yapılmıştır. Kontrol grubunda kullanılan geleneksel öğretimde tanım, teorem ve ispat sırası izlenmiştir. Deney grubunda ise topolojik kavramlar öğretimi bilgisayar destekli olarak gerçekleştirilmiştir. 12 ders saati süren ders anlatımlarının sonrasında son test uygulanmıştır. Elde edilen nicel veriler uygun parametrik istatistik testleri ile analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, uygulama öncesi başarısı …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı BAŞKENT UNIVERSITYJOURNAL OF EDUCATION
Dergi ISSN 2148-3272
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 06-2019
Cilt No 6
Sayı 2
Sayfalar 313 / 327
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 1

Paylaş