img
img
On the teaching Polygons to Primary School 7th Grade Students Vee Diagrams and Mind Maps   
Yazarlar (2)
Gülhan Yılmaz
Prof. Dr. Ahmet KAÇAR Prof. Dr. Ahmet KAÇAR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmada, ilköğretim 7. Sınıfta okutulan çokgen konusunun öğretiminde kullanılan vee diyagramı ve kavram haritalarının öğrenci başarı üzerindeki etkisi araştırılmaktadır. Çalışma, ön ve son test uygulamasının yapıldığı deneysel bir çalışma olup 2010-2011 akademik yılında 7. sınıfta okuyan 39 öğrencinin katılımıyla yapılmıştır. Seçkisiz örnekleme yöntemi ile kontrol ve deney grubu olmak üzere iki grup oluşturulmuştur. Çokgenler, deney grubuna vee diyagramı ve kavram haritaları ile öğretilirken, kontrol grubuna ise müfredatta belirtilen geleneksel yöntemle öğretilmiştir. Çalışmanın verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan 35 soruluk bir başarı testi ile toplanmıştır. Öğretimin sonucunda, iki gruba da son test uygulanmıştır. Ayrıca, deney grubuna vee diyagramı ve kavram haritaları ile ilgili görüşleri de sorulmuştur. Öğretimden 40 gün sonra, her iki gruba da ön test ve son testte kullanılan sorulardan oluşan bir …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Başkent University Journal of Education
Dergi ISSN 2148-3272
Dergi Tarandığı Indeksler ASOS
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 04-2016
Cilt No 3
Sayı 1
Sayfalar 13 / 24
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş