Yazarlar (2) |
![]() |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada, ilköğretim 7. Sınıfta okutulan çokgen konusunun öğretiminde kullanılan vee diyagramı ve kavram haritalarının öğrenci başarı üzerindeki etkisi araştırılmaktadır. Çalışma, ön ve son test uygulamasının yapıldığı deneysel bir çalışma olup 2010-2011 akademik yılında 7. sınıfta okuyan 39 öğrencinin katılımıyla yapılmıştır. Seçkisiz örnekleme yöntemi ile kontrol ve deney grubu olmak üzere iki grup oluşturulmuştur. Çokgenler, deney grubuna vee diyagramı ve kavram haritaları ile öğretilirken, kontrol grubuna ise müfredatta belirtilen geleneksel yöntemle öğretilmiştir. Çalışmanın verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan 35 soruluk bir başarı testi ile toplanmıştır. Öğretimin sonucunda, iki gruba da son test uygulanmıştır. Ayrıca, deney grubuna vee diyagramı ve kavram haritaları ile ilgili görüşleri de sorulmuştur. Öğretimden 40 gün sonra, her iki gruba da ön test ve son testte kullanılan sorulardan oluşan bir … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Başkent University Journal of Education |
Dergi ISSN | 2148-3272 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ASOS |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 04-2016 |
Cilt No | 3 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 13 / 24 |