img
Bilgisayar Cebiri Sistemlerinin Matematiğe Yönelik Tutuma Etkisi   
Yazarlar
Muharrem Aktümen
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Ahmet KAÇAR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmada; bilgisayar cebiri sistemlerinden biri olan Maple programının, matematiğe yönelik tutuma etkisi araştırılmıştır. Uygulama grubunu, 2005–2006 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı 1.Sınıfa devam eden 47 öğrenci oluşturmuştur. Öğrenciler, Genel Matematik hazır bulunuşluk testi ve matematik tutum ölçeği öntest kullanılarak 23 ve 24’er kişilik iki gruba ayrılmıştır. Araştırma gruplarından biri, sadece yapılandırmacı yaklaşım prensiplerine göre belirli integral kavramını işlerken diğer grup yapılandırmacı yaklaşım prensiplerine ek olarak Maple programı ile araştırmacı tarafından geliştirilen yazılımlardan da yararlanarak belirli integral kavramını işlemiştir. 28 ders saati (7 hafta) süren uygulamanın ardından matematik tutum ölçeği sontest uygulanmış, nicel veriler analiz edilerek yorumlanmıştır. Matematik tutum ölçeği öntest puanlarının kontrol değişkeni olarak alındığı ANCOVA sonuçları, öğrenme ortamında Maple kullanan öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarının daha olumlu olduğunu göstermiştir.
Anahtar Kelimeler
matematik,yapılandırmacılık,belirli integral,kastamonu üniversitesi,tutum,eğitim fakültesi,matematik tutumu,bilgisayar cebiri sistemleri(bcs)
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education
Dergi ISSN 1300-5340
Dergi Tarandığı Indeksler SSCI
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2008
Cilt No 35
Sayfalar 13 / 26
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 7

Paylaş