img
İlköğretim 6 Sınıfta Kesir Kavramının Öğretiminde Gerçekçi Matematik Eğitimi Yaklaşımının Öğrenci Başarısına Etkisi   
Yazarlar
DEMİRDÖĞEN NURCAN
KAÇAR AHMET
Özet
Bu araştırmada ilköğretim 6. sınıfta kesirler kavramının gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımı ve geleneksel öğretim yaklaşımı ile işlenmesinin öğrenci başarısı üzerine etkileri incelenmiştir. Araştırma, 2005–2006 eğitim-öğretim yılı ikinci dönemde Bartın ilinde merkeze bağlı köy okulları olan, Terkehaliller ve Şiremirçavuş İlköğretim Okulunun 6. sınıfına devam eden 45 (kırkbeş) öğrenciyle yürütülmüştür. Bu okullarda 6. sınıf tek şubeden oluşmaktadır. Sınıflar rastgele (random) ikiye bölünerek her sınıftan birer kontrol ve deney grubu oluşturulmuştur. Kesir kavramının ele alındığı ders, deney grubunda Gerçekçi Matematik Eğitimi prensiplerine göre düzenlenmiş bir öğretim ortamında, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim ortamında sürdürülmüştür. Uygulamadan sonra yapılan son testten elde edilen puanlara göre deney ve kontrol grubunun kesir kavramına yönelik başarıları arasında, Gerçekçi Matematik Eğitimi yaklaşımına göre işlenen dersin geleneksel öğretim yaklaşımına göre anlamlı şekilde etkili olduğu görülmektedir.
Anahtar Kelimeler
gerçekçi matematik eğitimi,matematik öğretmenleri,kesirler,matematikleştirme
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler ULAKBİM-SBVT
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2010
Cilt No 12
Sayı 1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 7

Paylaş