img
img
COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜN DENEYİMİNİN MEMNUNİYET VE DAVRANIŞSAL NİYET ÜZERİNE ETKİSİ: ADANA LEZZET FESTİVALİ ÖRNEĞİ      
Yazarlar (2)
Arş. Gör. Dr. Özge ÇAYLAK DÖNMEZ Arş. Gör. Dr. Özge ÇAYLAK DÖNMEZ
Türkiye
Tuba Pehlivan
Gaziantep Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Coğrafi işaretli ürünler, özellikleri ve ünü ile belirli bir bölgeye özgü olan ürünler olarak tanımlanmaktadır. Günümüzde bireylerin coğrafi işaretli ürünlere yönelik talebinin artmasıyla birlikte birçok bölge kendine has ürünlerini tescil ettirerek maddi ve manevi değerlerini korumanın yanı sıra bölge ekonomisine de katkılar sağlamaktadır. Ziyaretçiler yaşadıkları coğrafi işaretli ürün deneyimlerinden memnun olmaları sonucunda bu durum davranışsal niyetlerini de etkilemektedir. Bu araştırmada coğrafi işaretli ürün deneyiminin memnuniyet ve davranışsal niyet üzerine ve memnuniyetin davranışsal niyet üzerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda literatür incelenmiş ve literatürde yer alan çalışmalardan hareketle bir model geliştirilmiştir. Çalışma kapsamında geliştirilen modeli test edebilmek için 4-6 Ekim 2019 tarihleri arasında 3. Adana Lezzet Festivali’ne katılan ziyaretçiler arasından kolayda örnekleme yöntemiyle seçilen 403 kişiye yüz yüze anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analizler neticesinde coğrafi işaretli ürün deneyiminin memnuniyet ve davranışsal niyet üzerinde etkisinin olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research
Dergi ISSN 2602-4144
Dergi Tarandığı Indeksler sobiad, j-gate, Türkiye Turizm dizini
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2022
Cilt No 6
Sayı 1
Sayfalar 123 / 138
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/pub/gastoria/issue/69205/1016294
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 15
Google Scholar 5

Paylaş