img
img
Analysis of Sample Science Questions for Secondary School Exam in terms of Revised Bloom Taxonomy    
Yazarlar (2)
Gülşah Zerman Kepceoğlu
Türkiye
Prof. Dr. Murat PEKTAŞ Prof. Dr. Murat PEKTAŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Amaç: Bu araştırmada 2018-2022 yılları arasında yayınlanan lise geçiş sistemindeki sınava yönelik örnek soruların yenilenmiş Bloom taksonomisine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Tasarım/Yöntem/Yaklaşım: Bu araştırmada doküman incelemesi modeli kullanılmış ve bu araştırmanın veri kaynağı olarak Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün internet sitesinde yayınlanan Millî Eğitim Bakanlığınca Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezi sınava yönelik hazırlanan örnek fen bilimleri sorularıdır. Ekim 2018 ile Aralık 2022 arasında toplam 355 örnek fen bilimleri sorusu yayınlanmıştır ve bu çalışmada bu soruların tamamı yenilenmiş Bloom taksonomisine göre incelenmiştir. Bulgular: İncelenen örnek soruların çoğu kavramsal sorular kapsamındadır. 2018'de yayınlanan soruların %74'ü, 2019'daki soruların %75'i, 2020 ve 2021'deki soruların %66'sı ve 2022'deki soruların %70'i kavramsal bilgi düzeyindedir. Öne Çıkanlar: Soruların tamamına yakını kavramsal bilgi dersinde olup alt düzey düşünme sorulardan tercih edilmekte, üst düzey düşünme soruları ise son sırada yer almaktadır. Bir diğer önemli bulgu da üst düzey soruların tamamı (58 soru) çözümleme kategorisinden tercih edilirken, “Değerlendirme” ve “Oluşturma” kategorilerinden hiç soru tercih edilmemesidir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 2147-9844
Dergi Tarandığı Indeksler Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 10-2023
Cilt No 31
Sayı 4
Sayfalar 567 / 575
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3497755
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 3

Paylaş