Yazarlar |
Şenol Deniz
Türkiye |
Şeyma Toy
Türkiye |
Mustafa Canbolat
Türkiye |
Prof. Dr. Murat PEKTAŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Amaç: Dünya olarak Covid-19 pandemisinin etkilerini yaşamaktayız. Bu süreçte tümeğitim faaliyetleri olumsuz etkilendi. Bu çalışmada Covid-19 pandemisi sürecindeonline Anatomi eğitiminin öğrenci geri bildirimleri ile değerlendirilmesi amaçlandı veonline eğitimin sonraki yıllarda daha aktif kullanılmasının verimli olup olmayacağısorgulandı. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya Düzce, Karabük ve İnönü Üniversitesi’nin Diş Hekimliğive Tıp Fakültesi Dönem I ve II öğrencilerinden toplam 1127 öğrenci dahil edildi.Öğrencilere “WhatsApp” uygulaması üzerinden “Google Forms”da hazırlanan anketonline olarak gönderildi. Verilerde tanımlayıcı istatistiksel analizler kullanıldı.Bulgular: Analiz sonuçlarına göre öğrencilerin verilen online anatomi eğitimin içeri,verimliliği, öğrenme zorluğu çekmedikleri, derslerin düzeni, dersin önemi, meslekleriiçin gerekliliği, görsel unsurların önemi, dersi yüz yüze ders yapamamaktan dolayıendişeli oldukları ve pandemi bittikten sonra anatomi teorik derslerinin online olarakyapılmasını istemedikleri konularında hemfikir oldukları görüldü. Tıp fakültesiöğrencilerinin mesleki açıdan anatomi eğitimine daha çok önem verdikleri gözlendi. Sonuç: Sonuç olarak öğrencilerinin aldığı online anatomi derslerinin mesleki gelişimleriiçin önemli olduğu kanısındayız. Ancak yine de online eğitimin yüz yüze örgün eğitimsisteminin yerini almasının söz konusu olmayacağını düşünmekteyiz. Bu çalışma onlineeğitimler açısından tıp ve sağlık bilimleri alanlarında yapılacak çalışmalar için birkaynak oluşturacaktır. |
Anahtar Kelimeler |
Anatomy | Online Education | Covid-19 Pandemic |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | KONURALP TIP DERGISI |
Dergi ISSN | 1309-3878 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ındex copernicus |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2021 |
Cilt No | 13 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 30 / 35 |
Doi Numarası | 10.18521/ktd.757819 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.18521/ktd.757819 |