img
Evaluation of Online Anatomy Education Given in Medicine and Dentistry Faculties of Universities During Covid-19 Pandemic with Student Feedback   
Yazarlar
Şenol Deniz
Türkiye
Şeyma Toy
Türkiye
Mustafa Canbolat
Türkiye
Prof. Dr. Murat PEKTAŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Amaç: Dünya olarak Covid-19 pandemisinin etkilerini yaşamaktayız. Bu süreçte tümeğitim faaliyetleri olumsuz etkilendi. Bu çalışmada Covid-19 pandemisi sürecindeonline Anatomi eğitiminin öğrenci geri bildirimleri ile değerlendirilmesi amaçlandı veonline eğitimin sonraki yıllarda daha aktif kullanılmasının verimli olup olmayacağısorgulandı. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya Düzce, Karabük ve İnönü Üniversitesi’nin Diş Hekimliğive Tıp Fakültesi Dönem I ve II öğrencilerinden toplam 1127 öğrenci dahil edildi.Öğrencilere “WhatsApp” uygulaması üzerinden “Google Forms”da hazırlanan anketonline olarak gönderildi. Verilerde tanımlayıcı istatistiksel analizler kullanıldı.Bulgular: Analiz sonuçlarına göre öğrencilerin verilen online anatomi eğitimin içeri,verimliliği, öğrenme zorluğu çekmedikleri, derslerin düzeni, dersin önemi, meslekleriiçin gerekliliği, görsel unsurların önemi, dersi yüz yüze ders yapamamaktan dolayıendişeli oldukları ve pandemi bittikten sonra anatomi teorik derslerinin online olarakyapılmasını istemedikleri konularında hemfikir oldukları görüldü. Tıp fakültesiöğrencilerinin mesleki açıdan anatomi eğitimine daha çok önem verdikleri gözlendi. Sonuç: Sonuç olarak öğrencilerinin aldığı online anatomi derslerinin mesleki gelişimleriiçin önemli olduğu kanısındayız. Ancak yine de online eğitimin yüz yüze örgün eğitimsisteminin yerini almasının söz konusu olmayacağını düşünmekteyiz. Bu çalışma onlineeğitimler açısından tıp ve sağlık bilimleri alanlarında yapılacak çalışmalar için birkaynak oluşturacaktır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Konuralp Tıp Dergisi
Dergi ISSN 1309-3878
Dergi Tarandığı Indeksler ındex copernicus
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2021
Cilt No 13
Sayı 1
Sayfalar 30 / 35
Doi Numarası 10.18521/ktd.757819
Makale Linki http://dx.doi.org/10.18521/ktd.757819