img
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları     
Yazarlar
Prof. Dr. Murat PEKTAŞ Prof. Dr. Murat PEKTAŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Selman Tunay KAMER Prof. Dr. Selman Tunay KAMER
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarıcinsiyet, mezun olunan lise türü, üniversite, sınıf düzeyi, anne ve baba eğitim durumudeğişkenleri açısından incelenmiştir. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmaya, 2008–2009eğitim-öğretim yılında Gazi, Ahi Evran ve Kastamonu Üniversitelerinin Fen BilgisiÖğretmenliği Anabilim Dalında okuyan 242’si kız, 140’ı erkek toplam 382 öğretmen adayıkatılmıştır. Araştırmada Akkuzu ve Akçay (2008) tarafından geliştirilen ve Cronbach Alphagüvenirlik katsayısı α = 0.965 olan öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeğikullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, kızların erkeklere göre öğretmenlik mesleğinedaha pozitif tutum sergiledikleri söylenebilir. Anadolu öğretmen lisesi mezunlarının tutumpuan ortalamasının en yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca ebeveynleri üniversite mezunu olanöğretmen adayları ve dördüncü sınıf öğretmen adaylarının tutumların olumsuz yöndedeğiştiği görülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2011
Cilt No 9
Sayı 4
Sayfalar 829 / 850
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 21
Google Scholar 78

Paylaş