Yazarlar |
Prof. Dr. Murat PEKTAŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Selman Tunay KAMER
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarıcinsiyet, mezun olunan lise türü, üniversite, sınıf düzeyi, anne ve baba eğitim durumudeğişkenleri açısından incelenmiştir. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmaya, 2008–2009eğitim-öğretim yılında Gazi, Ahi Evran ve Kastamonu Üniversitelerinin Fen BilgisiÖğretmenliği Anabilim Dalında okuyan 242’si kız, 140’ı erkek toplam 382 öğretmen adayıkatılmıştır. Araştırmada Akkuzu ve Akçay (2008) tarafından geliştirilen ve Cronbach Alphagüvenirlik katsayısı α = 0.965 olan öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeğikullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, kızların erkeklere göre öğretmenlik mesleğinedaha pozitif tutum sergiledikleri söylenebilir. Anadolu öğretmen lisesi mezunlarının tutumpuan ortalamasının en yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca ebeveynleri üniversite mezunu olanöğretmen adayları ve dördüncü sınıf öğretmen adaylarının tutumların olumsuz yöndedeğiştiği görülmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2011 |
Cilt No | 9 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 829 / 850 |