img
img
"Sovyet Kazakistanı'nda Eğitimin Genel Durumu (1930-1940)"   
Yazarlar (1)
Prof. Dr. Ercan ÇELEBİ Prof. Dr. Ercan ÇELEBİ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Çarlık Rusya’sının yıkılmasından sonra Bolşevikler çok milletli, çok dilli ve çok dinli bir görünüm sergileyen Sovyetler İttifakı içerisinde yer alan uluslara ilk aşamada “saygılı” davranmışlar, fakat çok geçmeden ulusal politikalarını “Sovyetleştirme” siyaseti üzerine inşa etmişlerdir. Bu durum sosyal hayatta kendisini bir “Sovyet halkı oluşturmak” şeklinde göstermiştir. Birlik içerisindeki söz konusu farklılıkların ortadan kaldırılarak “tek tip Sovyet insanı modeli” ni oluşturmak ana hedef haline getirilmiştir. Bu politikanın alt yapısını oluşturmak için gayr-i Rus halkların eğitim sistemine el atılmış; yerli mektepler kapatılarak, tek tip Sovyet mektepleri kurulmuş ve eğitim sistemi merkezileştirilmiştir. Eğitimin üst yönetimlerine Ruslar yerleştirilmiş ve eğitim, Rus diline dayandırılmıştır. Bu çalışmada Sovyet Kazakistanı’nda eğitimin 1930-1940 yılları arasındaki genel durumu ele alınarak, Sovyet eğitim sisteminin Kazakistan’daki uygulamalarına yer verilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Tarih ve Gelecek
Dergi ISSN 2458-7672
Dergi Tarandığı Indeksler DRJI, ResearchBib, DOAJ, Acarindex, ERIH PLUS, ASOS Index, Sindex, SOBİAD, Türk Eğitim İndeksi, Open Access Library (oalib), Eurasian Scientific Journal Index, Google Scholar, Academic Keys, Journal Factor, Index Copernicus, CiteFactor, idealonline, SciLit, .
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2019
Cilt No 5
Sayı 1
Sayfalar 23 / 37
Doi Numarası 10.21551/jhf.540303
Makale Linki 2458-7672
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 3
"Sovyet Kazakistanı'nda Eğitimin Genel Durumu (1930-1940)"

Paylaş