img
Investigation of Students’ Hypothesis Skills In Chemistry Laboratory Applications      
Yazarlar
Şule Yaz
Prof. Dr. Zekeriya YERLİKAYA Prof. Dr. Zekeriya YERLİKAYA
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Çalışmanın amacı: Bu çalışmanın amacı, bilimsel süreç becerilerine dayalı olarak tasarlanan etkinliklerle yapılan uygulamalarneticesinde öğrencilerin kazandığı hipotez kurma beceri düzeylerini tespit etmektir. Materyal ve Yöntem: Bu çalışmada, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı kapsamında; öğrenciyi aktif kılan, bilimsel süreçbecerileri dikkate alınarak hazırlanan, hipoteze dayalı deney tekniği uygulamalarını içeren, 10 etkinlikten oluşan ve Yaz (2018)tarafından geliştirilen bir laboratuvar eğitim materyali Eğitim Fakültesi Fen Eğitimi Anabilim Dalı programında yer alan GenelKimya Laboratuvarı I dersinde kullanılmıştır. Bu araştırma, Eğitim Fakültesinde Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümü 1. sınıftaöğrenim gören 31 öğrenci ile yürütülmüştür. Genel Kimya Laboratuvarı I dersleri, 10 hafta boyunca, bilimsel süreç becerilerinedayalı olarak geliştirilen etkinliklerle yürütülmüştür. Bu araştırma, betimsel desene sahip bir araştırma türüdür ve nitelaraştırma yaklaşımına uygun olarak tasarlanmıştır. Etkinliklerden gerçekleştirildikten sonra, öğrenci raporları üzerinde içerikanalizi yapılmış ve öğrencilerin hipotez kurma becerileri tespit edilmiştir. Bulgular: Gerçekleştirilen etkinlikler sonrasında, öğrenci deney sonuç raporları üzerinde yapılan içerik analizleri neticesinde,önemli sayıda öğrencinin deneyin konusu hakkında en az bir veya daha fazla araştırılabilir ve test edilebilir hipotezoluşturabildiği sonucuna varılmıştır. Önemli Vurgular: Oluşturulan hipotezlerin önemli bir kısmının araştırılıp test edilebildiği ve uygulamalar sırasında önemli birgüçlükle karşılaşılmadığı sonucuna varılmıştır. Test edilebilir ve anlamlı hipotezler kurabilen öğrencilerin oranının (%80), bu türhipotezleri kuramayanların oranından (%20) daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca süreç becerilerinin kazanılmasınayönelik tasarlanan bu tür etkinliklerin hem öğrencilere yeterli süreç becerilerinin kazanılmasına hem de bu becerilerinkalıcılığına olumlu katkı sağlayabileceği söylenebilir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2021
Cilt No 29
Sayı 2
Sayfalar 284 / 292
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1783261
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 1

Paylaş