img
Ortaokul Öğrencilerinin Çevresel Bilgi Düzeyleri ve Çevreye Yönelik Tutumları Üzerine Bir Alan Araştırması: Kastamonu İli Örneği     
Yazarlar
Elif Sönmez
Prof. Dr. Zekeriya YERLİKAYA Prof. Dr. Zekeriya YERLİKAYA
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Sürekli dinamik bir yapı ve değişim içeren çevre sorunları, çevre eğitiminin de aynı düzeyde dinamik bir yapıda olmasını ve doğru politikalar üretilmesi adına sürekli izlenmesini gerektirmektedir. Buradan hareketle bu araştırmada Kastamonu ilindeki 11 ortaokulda öğrenim gören 604 8. Sınıf öğrencisinin Çevresel Bilgi Düzeyleri ve Çevresel Tutumları araştırılmıştır.Çevre bilgisi ile çevresel tutum arasındaki ilişki, cinsiyetin ve sosyoekonomik düzeyin bilgi ve tutumda ayırt edici bir etken olup olmadığı hususları incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, bilgi ile tutum arasında bir ilişki olduğu, kız öğrencilerin hem bilgilerinin daha yüksek olduğu hem de erkeklere göre çevre hususunda daha duyarlı oldukları ve sosyoekonomik düzeyin bilgi üzerine etkisinin olduğu fakat tutum üzerine önemli bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Education Journal
Dergi Tarandığı Indeksler ULAKBIM, SOS, ISI
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 05-2017
Cilt No 25
Sayı 3
Sayfalar 1239 / 1249
Makale Linki http://79.123.169.199/ojs/index.php/Kefdergi/issue/view/27
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 11
Google Scholar 57

Paylaş