Yazarlar |
Kezban Şimşek
|
Mevlüt Karakaya
|
Özet |
Günümüz iş dünyasında yaşanan yoğun rekabet, imalât işletmelerinde olduğu gibi turizm işletmelerinde de kaliteli mal ve hizmet sunumunu gerekli kılmaktadır. Kâr amacı güden bu işletmeler varlıklarını devam ettirebilmek için kaliteyi sağlamanın yanı sıra kaliteyi sağlama çalışmalarının maliyetlerinin izlendiği ve kontrol altında tutulduğu etkin bir kalite maliyetleri sistemine de sahip olmalıdırlar. Bu çalışma, Ankara' da faaliyet gösteren 3,4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinin kalite maliyetleri uygulamaları bakımından mevcut durumlarını ve yönetici görüşlerini ortaya koymaktadır. Bu anlamda otel işletmelerinin kalite maliyetleri kapsamında gerçekleştirdikleri faaliyetler ve otel yöneticilerinin kalite maliyetlerine bakış açıları değerlendirilmeye çalışılmış, araştırma sonucunda, otel işletmelerinin önemli bir kısmında kalite maliyetleri sisteminin mevcut olmadığı (% 67,2) bulgulanmıştır |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | ÖNERİ DERGİSİ |
Dergi ISSN | 1300-0845 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2016 |
Cilt No | 12 |
Sayı | 46 |
Sayfalar | 201 / 222 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/218413 |