Yazarlar (5) |
![]() Gazi Üniversitesi, Türkiye |
![]() Yüksek İhtisas Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Türkiye |
![]() Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Amaç: Bu araştırma, eleştirel düşünme dersinin hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimlerine ve eleştirel düşünme motivasyonlarına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntemler: Araştırma, tek gruplu ön-test - son-test tasarım ile yarı deneysel olarak yapılmıştır. 2018-2019 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünde öğrenim gören ve seçmeli derslerden eleştirel düşünme dersini alan 116 öğrenci araştırmaya dahil edilmiştir. Veriler, Tanıtıcı Özellikler Formu, Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği (KEDEÖ) ve Eleştirel Düşünme Motivasyon Ölçeği (EDMÖ) kullanılarak toplanmıştır. Çalışmada tanımlayıcı istatistikler verilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde bağımsız örneklem t-testi, bağımlıörneklem t-testi kullanılmış, Pearson korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. Bulgular: Bu araştırmaya katılan öğrencilerin 102(%87,9)’si kadındır. Öğrencilerin 72 (%62,1)’si sosyal etkinliklere, 75 (%64,7)’i bilimsel faaliyetlere katılmadığını, 81 (%69,8)’i bölümü isteyerek seçtiğini ifade etmiştir. Eleştirel düşünme dersine yönelik yapılan ön-testson-test karşılaştırmada aradaki fark anlamlı olmamakla birlikte KEDEÖ toplam puanı eğitim öncesi (220,52±21,51) ve eğitim sonrası(224,55±22,86) düşük bulunmuştur (p=0,109). EDMÖ ölçeğinden alınan puan eğitim öncesi 94,32±10,070 iken, eğitim sonrası94,16±12,898 bulunmuştur (p=0,585). KEDEÖ ve EDMÖ arasında pozitif yönde orta düzeyde bir ilişki olduğu saptanmıştır. Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin, eleştirel düşünme eğilimleri ile eleştirel düşünme motivasyonları arasında pozitif yönde orta düzeyde ilişki olduğu ve hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri arttıkça, motivasyonun arttığı söylenebilir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Turkiye Klinikleri Journal of Nursing Sciences |
Dergi ISSN | 1308-092X |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 12-2020 |
Cilt No | 12 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 544 / 551 |
Doi Numarası | 10.5336/nurses.2020-75126 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.5336/nurses.2020-75126 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 6 |