img
img
Determining the Effects of Education and Counseling on Nursing Students Professional Values and Caregiver Roles: A Longitudinal Study    
Yazarlar (9)
Handan Eren
Yalova Üniversitesi, Türkiye
Sinan Aydoğan
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Türkiye
Gülcan Eyüboğlu
Türkiye
Evrim Sarıtaş
Türkiye
Nevin Doğan
Türkiye
Doç. Dr. Mahinur DURMUŞ Doç. Dr. Mahinur DURMUŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Ceyda Su Gündüz
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Türkiye
Zehra Göçmen Baykara
Türkiye
Nurcan Çalışkan
Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırma, lisans eğitimi sürecinde eğitim ve danışmanlığın, hemşire lik öğrencilerinin mesleki değerleri ile bakım verici rollerine etkisinin belirlen mesi amacıyla yapılmıştır. Boylamsal müdahale çalışması olarak yürütülen araştırma, 50 hemşirelik bölümü öğrencisi ile 2015-2020 yılları arasında tamam lanmıştır. Öğrenciler deney (n=26) ve kontrol (n=24) gruplarına rastgele dağıtıl mış, deney grubunda yer alan öğrencilerin her eğitim-öğretim yılında mesleki değerleri ve bakım verici rollerini geliştirecek etkinliklere katılımı sağlanmıştır. Kontrol grubunda yer alan öğrencilere ise herhangi bir müdahale yapılmamıştır. Araştırmada veriler, öğrencilerin demografik özellikleri, Hemşirelerin Bakım Ve rici Rollerine İlişkin Tutumları Ölçeği ve Revize Edilen Hemşirelerin Mesleki Değerleri Ölçeğini içeren veri toplama formu ile toplanmıştır. Verilerin anali zinde, Mann-Whitney U test, varyans analizi, ki-kare ve Fisher kesin ki-kare test leri kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubunda yer alan öğrencilerin bakım verici rollerine ilişkin tutum ve revize edilen mesleki değerleri ölçek toplam puan orta lamalarının dört yılda istatistiksel açıdan anlamlı derecede arttığı görüldü (p<0,05). Öğrencilerin bakım verici rollerine ilişkin tutum ölçek puan ortalama larında deney ve kontrol grubu arasında anlamlı bir fark görülmedi (p>0,05). Öğ rencilerin mesleki değerleri ölçek puan ortalamalarında deney ve kontrol grubu arasında yalnızca ikinci sınıfta anlamlı farklılık olduğu görüldü (p<0,05). Hem şirelik öğrencilerinin bakım verici rollerine ilişkin tutumlarının ve mesleki de ğerleri algılama düzeylerinin dört yıllık lisans eğitimi sürecinde artış gösterdiği belirlendi.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Turkiye Klinikleri Journal of Medical Ethics-Law and History
Dergi ISSN 1303-4332
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 10-2022
Cilt No 30
Sayı 3
Sayfalar 290 / 298
Doi Numarası 10.5336/mdethic.2022-90669
Makale Linki http://dx.doi.org/10.5336/mdethic.2022-90669