img
Hemşirelik son sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeylerinin belirlenmesi    
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Mahinur DURMUŞ İSKENDER
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Ayişe Karadağ
Koç Üniversitesi, Türkiye
Özet
Giriş: Hemşirelik mesleği kritik karar vermeyi gerektirir. Bu nedenle hemşirelerin eleştirel düşünme becerisine sahip olması gerekir.Amaç:Bu çalışma,hemşirelikson sınıföğrencilerinin eleştirel düşünme düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Yöntem:Tanımlayıcı tipte olan araştırma, 2011-2012 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Döneminde, Türkiye'nin farklı bölgelerinde bulunan yediüniversitede öğrenim gören ve araştırmaya katılmayı kabul eden 553 son sınıf hemşirelik öğrencileri ile yapılmıştır. Veriler, Öğrenci Tanıtıcı Özellikler Formu ve Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği (KEDEÖ)kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde; sayı, yüzdelik hesapları, t testi, tek yönlü varyans analizi ve Tukey testi, kullanılmıştır.Bulgular:Son sınıf hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme puan ortalaması X=193.87 ± 23.019 olup düşük düzeydedir. Öğrencilerin KEDEÖaltölçek puan ortalamalarından sadece analitiklik alt ölçeği puan ortalaması orta düzeyde (45.03 ± 7.105), doğruyu arama alt ölçeği 24.25 ± 5.167, açık fikirlilik alt ölçeği 36.98 ± 9.099, sistematiklik alt ölçeği 20.35 ± 3.733, kendine güven alt ölçeği 28.20 ± 5.465, meraklılık alt ölçeği 39.07 ± 7.047 puan olup düşük düzeydedir. Araştırmada, aile yapısının ve baba eğitim düzeyinin öğrencilerin eleştirel düşünme düzeylerini olumlu yönde etkilediği saptanmıştır.Sonuç:Hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeyleri düşük bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi
Dergi ISSN 2980-3527
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 02-2015
Cilt No 8
Sayı 1
Sayfalar 3 / 11
Makale Linki http://www.deuhyoedergi.org/index.php/DEUHYOED/article/viewFile/141/324
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 14

Paylaş