Yazarlar (2) |
![]() Karabük Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Günümüzde küresel marka olmuş birçok işletme, marka sadakati yaratmak adına birtakım stratejiler uygulamaktadır. Bu stratejilerden biri de Glokalleşme uygulamalarıdır. Küresel pazarlara yönelik olarak, ürün veya hizmetlerin, yerel kültürlere uyacak şekilde yaratılması ya da özelleştirilmesi anlamına gelen Glokalizasyon, özellikle 1980’den sonra sık sık kullanılmaya başlayan bir kavramdır. Özellikle küresel rekabetin hüküm sürdüğü küresel pazarlarda, işletmeler, Glokal pazarlama stratejileriyle marka sadakati yaratmaya çalışmaktadırlar. Bu kapsamda, çalışmanın amacı, fast-food sektöründe glokal pazarlama stratejilerinin marka sadakati üzerindeki etkisini ortaya çıkarmaya yöneliktir. Araştırmada anket yöntemiyle 287 müşteriden toplanan veriler değerlendirmeye alınmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22.00 paket programında analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda, glokal pazarlamanın “ürün”,“fiyat” ve “tutundurma” boyutlarıyla marka sadakati arasında bir ilişkinin varlığı saptanmıştır. Ayrıca, marka sadakatine en büyük etkiyi “ürün” boyutunun yaptığı tespit edilmiştir. Diğer yandan, müşterilerin eğitim ve gelirlerine göre marka sadakatini algılamalarının farklılaştığı belirlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | the Journal of Academic Social Sciences |
Dergi ISSN | 2148-2489 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO HOST |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2017 |
Cilt No | 44 |
Sayı | 44 |
Sayfalar | 218 / 235 |
Doi Numarası | 10.16992/ASOS.12115 |
Makale Linki | http://www.asosjournal.com/DergiTamDetay.aspx?ID=12115 |