Yazarlar (2) |
![]() Karabük Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bir boş zaman değerlendirme aracı olarak tarihten günümüze gelişmesini sürdüren turizm, deniz kıyıları, sanat eserleri, festivaller, dünyada eşine az rastlanır doğal oluşumlar gibi ilginç bölgeler, farklı koşullarda harmanlanarak günümüzde destinasyon olarak kabul ettiğimiz yerlerin oluşumunu ve çeşitlenerek gelişmesini sağlamıştır. Fakat bu çekiciliklerin var olması turizmin gelişmesi için yeterli olmamaktadır. Potansiyel turistlerin destinasyon seçiminden önce gazete, dergi, kitap, sosyal medya ve o bölgeyi ziyaret etmiş turistlerden edindikleri bilgiler karar aşamasını oldukça etkilemektedir. Marka oluşumunun sağlanması ise destinasyonun pazarlanmasını kolaylaştırmakta, gelen turist sayısını artırmakta, oluşturulan destinasyondan daha fazla kazanç sağlanmakta, geri dönüşleri artırmakta ve en önemlisi potansiyel turistlerin güvenini kazandığı için tercih edilmesini sağlamaktadır. Bu bağlamda çalışmanın amacı Kastamonu’nun marka bir destinasyon olabilmesi için yapılması gerekenleri ortaya koymak, hem kamu hem de özel sektör için bir yol haritası belirlemektir. Bu amaçla öncelikle alan yazın taraması yöntemiyle destinasyon yönetimi ve markalaşma süreçleri derinlemesine incelenmiş, elde edilen bulgular ışığında odaklanılması gerektiğine inanılan konular bir yol haritası biçiminde sunulmuştur. Araştırma sonuçları Kastamonu’nun marka bir destinasyon olabilmesi için bütüncül bir bakış açısıyla marka bileşenlerini oluşturması ve kültür turizmi, iş turizmi ve doğa turizmini geliştirmesi ve eşgüdümün sağlanması için Kastamonu Destinasyon Yönetim Örgütü’nün kurulması gerektiğini ortaya koymuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Ulusal Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Ulusal Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | 4. Disiplinlerarası Turizm Araştırmaları Kongresi |
Kongre Tarihi | 09-11-2017 / 12-11-2017 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir |