img
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yüz Yüze ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri: Fizik 2 Dersi Örneği    
Yazarlar
Prof. Dr. Abdullah AYDIN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılının başlangıcında ülkemizde ve tüm dünyada etkili olan yeni koronavirüs (Covid-19) salgını her alanda olduğu gibi eğitimi de olumsuz yönde etkilemiştir. Öğrenciler mağduriyet yaşamamaları için öğrenimlerine uzaktan eğitim sistemiyle devam etmişlerdir. Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adaylarının Fizik-II dersini öğrenmelerinde yüz yüze ve uzaktan eğitim uygulamalarının etkisi hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Programında öğrenim gören ve Fizik-II dersini alan 27 öğretmen adayı araştırmanın katılımcılarını oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak, 2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında Fizik-II dersini alan öğretmen adaylarına uygulanarak toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda, öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğu Fizik-II dersini yüz yüze eğitimle daha iyi öğrendiklerini ve Fizik-II dersinin yüz yüze verilmesinin uzaktan eğitime göre daha uygun olacağını belirtmişlerdir. Günümüzde uzaktan eğitimin önemi daha çok anlaşılmış olup, her ders bu kapsamda düşünülmese de uygun olan derslerin uzaktan eğitimle verilmesi ve üniversitelerin uzaktan eğitim merkezlerini geliştirmeleri önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler
Yüz yüze eğitim,Uzaktan eğitim,Fen bilgisi öğretmen adayları,Fizik-II dersi
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi
Dergi ISSN 1308-8971
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2022
Cilt No 13
Sayı 1
Sayfalar 43 / 61
Doi Numarası 10.51460/baebd.917561
Makale Linki http://dx.doi.org/10.51460/baebd.917561