img
The Effect of Activities Designed According to the Incremental Self-theory on Students’ Self-confidence and Their Views About Their Growth Mindset in 7th Grade Science Lesson     
Yazarlar
Sema İrem Orhan
Prof. Dr. Abdullah AYDIN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı, 7. sınıf fen bilimleri dersi hücre ve bölünmeler ünitesine yönelik olarak gelişim öz-teorisi doğrultusunda hazırlanan etkinliklerin, öğrencilerin özgüvenlerine ve gelişime açık düşünce tarzı ile ilgili görüşlerine olan etkisini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, Kastamonu İl merkezindeki bir devlet ortaokulunun iki şubesinde öğrenim gören 54 yedinci sınıf öğrencisi ile araştırma yapılmıştır. Basit rastgele örneklem seçimi ile bu şubelerden biri deney (N=27), diğeri ise kontrol grubu (N=27) olarak belirlenmiştir. Hücre ve bölünmeler ünitesi kontrol grubundaki öğrencilere 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’na göre anlatılırken, deney grubundaki öğrencilere ise mevcut öğretim programına ilaveten gelişim öz-teorisi doğrultusunda hazırlanan etkinliklerle desteklenerek anlatılmıştır. Hem nicel hem de nitel verilerin toplandığı bu araştırmada, ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Nicel veriler Özgüven Ölçeği (ÖÖ), nitel veriler ise Geri Dönüt Formları (GDF) aracılığı ile toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS paket programı, nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, gelişim öz-teorisine göre tasarlanan öğretimin deney grubunda bulunan öğrencilerin özgüvenlerinin artmasında ve onların gelişime açık düşünce tarzı ile ilgili görüşlerine olumlu yönde etki ettiği tespit edilmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda, fen bilimleri dersi öğretmenlerine fen konularını gelişim öz-teorisine göre tasarlayarak öğretmeleri önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler
Gelişime açık düşünce tarzı,özgüven,gelişim öz teorisi,fen eğitimi
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Bartın University Journal of Faculty of Education
Dergi ISSN 1308-7177
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 02-2022
Cilt No 11
Sayı 1
Sayfalar 73 / 92
Doi Numarası 10.1016/buefad.908084
Makale Linki https://doi.org/10.1016/buefad.908084