Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
Özet |
Bu araştırmada, 7. sınıf aynalarda yansıma ve ışığın soğrulması ünitesinde ters yüz sınıf uygulamaları (TYSU)’nın kullanılmasının öğrencilerin zihinsel risk alma becerilerine etkisininin belirlenmesi ve bu uygulamalar hakkında öğrenci görüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırma, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Kastamonu İl merkezinde bulunan bir devlet ortaokulunda öğrenim gören 43 yedinci sınıf öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Rastgele olarak belirlenen deney grubunda 21, kontrol grubunda ise 22 öğrenci bulunmaktadır. Araştırmada, nicel ve nitel verilerin bir arada kullanıldığı karma araştırma deseni tercih edilmiştir. TYSU ile destekli öğretimin öğrencilerin zihinsel risk alma becerilerine etkisini belirlemek amacıyla, deneme modellerinden ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Ayrıca, sadece deney grubundan altı öğrenciyle bu uygulamalar hakkında yarı … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Turkish Studies-Educational Sciences |
Dergi ISSN | 2667-5609 |
Dergi Tarandığı Indeksler | SOBIAD |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2021 |
Cilt No | 16 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 1379 / 1400 |
Doi Numarası | 10.47423/TurkishStudies.48976 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.47423/turkishstudies.48976 |