Yazarlar |
Dilek Sarıkaya
|
Prof. Dr. Abdullah AYDIN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmada, 7. sınıf elektrik devreleri ünitesinin öğretiminde Eğitim Bilişim Ağı (EBA) ve deneydestekli etkinliklerin kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin incelenmesiamaçlanmıştır. Araştırma, Kastamonu İli Daday ilçesinde bulunan bir devlet ortaokulunda öğrenimgören 73 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Rastgele seçilen deney-1 grubunda 25, deney-2 grubunda25 ve kontrol grubunda ise 23 öğrenci bulunmaktadır. EBA ve deney destekli öğretimin öğrencilerinakademik başarılarına etkisini belirlemek amacıyla deneysel araştırma yöntemlerinden ön-test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Üç hafta boyunca dersler, deney-1 grubundaEBA destekli, deney-2 grubunda EBA ve deney destekli, kontrol grubunda ise mevcut öğretimprogramına göre işlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Elektrik Devreleri Ünitesi BaşarıTesti (EDÜBT) kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda; EBA ve deney destekli derslerin işlendiğideney-2 grubu öğrencilerinin akademik başarıları, deney-1 ve kontrol gruplarındaki öğrencilerlekarşılaştırıldığında deney-2 grubu öğrencilerinin lehine anlamlı bir farkın olduğu tespit edilmiştir.Fen bilimleri dersi konularının öğretiminde EBA desteğinin yanında deney etkinliklerinin deyapılması önerilmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi |
Dergi ISSN | 2148-2160 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2021 |
Cilt No | 9 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 265 / 310 |
Makale Linki | https://dergi.fead.org.tr/wp-content/uploads/36.pdf |