img
img
Gelişim Öz-teorisine Göre Tasarlanan Etkinliklerin 7. Sınıf Öğrencilerinin Hücre ve Bölünmeler Ünitesini Öğrenmelerine ve Motivasyonlarına Etkisi     
Yazarlar (2)
Sema İrem Orhan
Prof. Dr. Abdullah AYDIN Prof. Dr. Abdullah AYDIN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmada, 7. sınıf fen bilimleri dersi hücre ve bölünmeler ünitesine yönelik olarak gelişim öz-teorisi doğrultusunda hazırlanan etkinliklerin, öğrencilerin düşünce tarzı, hücre ve bölünmeler ünitesine ilişkin akademik başarıları ve fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, 2019-2020 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında Kastamonu il merkezindeki bir devlet ortaokulunda iki şubede öğrenim gören 54 yedinci sınıf öğrencisi ile araştırma yapılmıştır. Basit rastgele örneklem seçimi ile bu şubelerden biri deney (N=27), diğeri ise kontrol grubu (N=27) olarak belirlenmiştir. Kontrol grubundaki öğrencilere hücre ve bölünmeler ünitesi 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına göre anlatılırken, aynı konu deney grubundaki öğrencilere mevcut öğretim programına ilaveten gelişim öz-teorisi doğrultusunda hazırlanan etkinliklerle desteklenerek anlatılmıştır. Nicel araştırma yaklaşımı temelinde yürütülen araştırmada, ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Nitel verilerin toplanmasında; hücre ve bölünmeler ünitesi başarı testi, fen öğrenmeye yönelik motivasyon ölçeği ve düşünce tarzı ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programı yardımı ile analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizi ile ulaşılan bulgular doğrultusunda gelişim öz-teorisine göre tasarlanan etkinliklerin öğrencilerin gelişime açık düşünce tarzı seviyesini artırdığı görülmüştür. Ayrıca deney grubu öğrencilerinin hücre ve bölünmeler ünitesine ait akademik başarı ve fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarının, kontrol grubundaki öğrencilerin akademik başarı ve motivasyonlarından daha …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1300-2899
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2021
Cilt No 22
Sayı 1
Sayfalar 29 / 67
Doi Numarası 10.17679/inuefd.750513
Makale Linki http://dx.doi.org/10.17679/inuefd.750513