img
Öğretmen Adaylarının İlk Yardım Bilgi Düzeyleri: Kastamonu Üniversitesi Örneği    
Yazarlar
Sema İ̇Rem Orhan
Prof. Dr. Abdullah AYDIN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
İlk yardım uygulamaları zamanında tatbik edildiğinde hayat kurtaran pratik uygulamalar olup, ilk yardım müdahalesigerektiren vakalar yüksek aktivite ve merak duygusuna sahip küçük yaşlardaki bireylerde sıklıkla görülmektedir. Günümüzdehenüz her eğitim kurumunda aktif bir sağlık birimi ve görevlisi bulunmadığı gerçeği de göz önünde bulundurulduğunda,öğretmenler söz konusu ilk yardım müdahalelerini yapacak kişiler arasında ilk sırada yer almaktadırlar. Bu doğrultudaaraştırmanın amacı, geleceğin öğretmenleri olacak olan ve Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi’nde öğrenim görenöğretmen adaylarının, ilk yardım bilgi düzeylerinin belirlenmesi ve elde edilen bilgiler ışığında durum hakkında betimleyiciçıkarımların ortaya konulmasıdır. Araştırmaya 2038 öğretmen adayı katılmış ve veri toplamak için 30 soruluk bir anketuygulanmıştır. Anketten elde edilen verilere göre öğretmen adaylarının %96’sı ilk yardım eğitiminin gerekli olduğunu ifadeetmişlerdir. Öğretmen adaylarının %57’si daha önce ilk yardım eğitimi aldığını, bu eğitimi alanların %69’u ilk yardım eğitiminiders olarak, %31’i ise ehliyet kursunda aldıklarını ifade etmişlerdir. İlk yardım eğitiminin eğitim fakültelerindeki tümöğretmenlik programları için zorunlu olması önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2020
Cilt No 28
Sayı 4
Sayfalar 1657 / 1667
Doi Numarası 10.24106/kefdergi.3798
Makale Linki http://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.3798
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2
Google Scholar 4
Öğretmen Adaylarının İlk Yardım Bilgi Düzeyleri: Kastamonu Üniversitesi Örneği

Paylaş