Yazarlar |
Ali Yiğit Kutluca
İstanbul Aydın Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Abdullah AYDIN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı; fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası anlayışlarının sosyobilimsel argümantasyon kaliteleri üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma, Türkiye’deki bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 27, üçüncü sınıf fen bilgisi öğretmen adayının içinden amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılarak seçilen 12 katılımcıyla gerçekleştirilmiştir. Hem nicel hem de nitel süreçleri içeren bu çalışma, nicel verilerin nitel verilere göre daha ayrıntılı olarak kullanıldığı açıklayıcı karma yöntem aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya dâhil olan tüm katılımcıların bilimin doğası ve sosyobilimsel argümantasyon konusunda temel bilgilere ve temel argüman oluşturma becerilerine sahip olabilmeleri için bu konular hakkında sunumlar, sınıf tartışmaları ve küçük grup tartışmaları yapılmıştır. Nitel ve nicel veri analizlerinin sonunda; bilimin doğası anlayışlarının sosyobilimsel argümantasyon kalitesini anlamlı olarak etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Buna göre, bilimin doğası anlayışları geliştikçe sosyobilimsel argümantasyon kalitesinin de yükseldiği ortaya çıkmıştır |
Anahtar Kelimeler |
Argumentation quality | Nature of science | Pre-service science teacher | Socioscientific argumentation |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | SCOPUS dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | İlköğretim Online |
Dergi ISSN | 1305-3515 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Scopus |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2018 |
Cilt No | 17 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 642 / 657 |
Doi Numarası | 10.17051/ilkonline.2018.419009 |
Makale Linki | http://dergipark.gov.tr/doi/10.17051/ilkonline.2018.419009 |