img
Pre-service Science Teachers’ Nature of Science Understandings’ Influence on Their Socioscientific Argumentation Quality     
Yazarlar
Ali Yiğit Kutluca
İstanbul Aydın Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Abdullah AYDIN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı; fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası anlayışlarının sosyobilimsel argümantasyon kaliteleri üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma, Türkiye’deki bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 27, üçüncü sınıf fen bilgisi öğretmen adayının içinden amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılarak seçilen 12 katılımcıyla gerçekleştirilmiştir. Hem nicel hem de nitel süreçleri içeren bu çalışma, nicel verilerin nitel verilere göre daha ayrıntılı olarak kullanıldığı açıklayıcı karma yöntem aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya dâhil olan tüm katılımcıların bilimin doğası ve sosyobilimsel argümantasyon konusunda temel bilgilere ve temel argüman oluşturma becerilerine sahip olabilmeleri için bu konular hakkında sunumlar, sınıf tartışmaları ve küçük grup tartışmaları yapılmıştır. Nitel ve nicel veri analizlerinin sonunda; bilimin doğası anlayışlarının sosyobilimsel argümantasyon kalitesini anlamlı olarak etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Buna göre, bilimin doğası anlayışları geliştikçe sosyobilimsel argümantasyon kalitesinin de yükseldiği ortaya çıkmıştır
Anahtar Kelimeler
Argumentation quality | Nature of science | Pre-service science teacher | Socioscientific argumentation
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SCOPUS dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı İlköğretim Online
Dergi ISSN 1305-3515
Dergi Tarandığı Indeksler Scopus
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2018
Cilt No 17
Sayı 2
Sayfalar 642 / 657
Doi Numarası 10.17051/ilkonline.2018.419009
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/doi/10.17051/ilkonline.2018.419009