Yazarlar |
Prof. Dr. Abdullah AYDIN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Fatma Tarakçı
|
Özet |
Bu çalışmada, fen bilimleri öğretmen adaylarının genel fizik-I dersinde işlenen konularla ilgili grafikleri okuma, yorumlama ve çizme becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel-tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmaya, bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalında öğrenim gören, birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarda okuyan toplam 244 öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplamak için, çoktan seçmeli ve açık uçlu soruları içeren iki bölümden oluşan bir test uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının grafik çizmede; grafiğin başlangıç noktasını belirleme, eksenleri ölçeklendirme, değerleri birleştirme, grafikleri anlama ve yorumlama konularında zorlandıkları görülmüştür. Ayrıca, öğretmen adaylarından çizdikleri grafiklerde eksenleri doğru belirleyenler, genelde eksenlerdeki kavramların birimlerini yazmadıkları tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | SCOPUS dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | İlköğretim Online |
Dergi ISSN | 1305-3515 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Scopus |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2018 |
Cilt No | 17 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 469 / 488 |
Doi Numarası | 10.17051/ilkonline.2018.413806 |
Makale Linki | http://dergipark.gov.tr/doi/10.17051/ilkonline.2018.413806 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 9 |
Google Scholar | 37 |