img
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Grafik Okuma, Yorumlama ve Çizme Becerilerinin İncelenmesi    
Yazarlar
Prof. Dr. Abdullah AYDIN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Fatma Tarakçı
Özet
Bu çalışmada, fen bilimleri öğretmen adaylarının genel fizik-I dersinde işlenen konularla ilgili grafikleri okuma, yorumlama ve çizme becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel-tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmaya, bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalında öğrenim gören, birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarda okuyan toplam 244 öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplamak için, çoktan seçmeli ve açık uçlu soruları içeren iki bölümden oluşan bir test uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının grafik çizmede; grafiğin başlangıç noktasını belirleme, eksenleri ölçeklendirme, değerleri birleştirme, grafikleri anlama ve yorumlama konularında zorlandıkları görülmüştür. Ayrıca, öğretmen adaylarından çizdikleri grafiklerde eksenleri doğru belirleyenler, genelde eksenlerdeki kavramların birimlerini yazmadıkları tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SCOPUS dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı İlköğretim Online
Dergi ISSN 1305-3515
Dergi Tarandığı Indeksler Scopus
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2018
Cilt No 17
Sayı 1
Sayfalar 469 / 488
Doi Numarası 10.17051/ilkonline.2018.413806
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/doi/10.17051/ilkonline.2018.413806
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 9
Google Scholar 36
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Grafik Okuma, Yorumlama ve Çizme Becerilerinin İncelenmesi

Paylaş