Yazarlar (2) |
![]() |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanınamacı öğretmenlerin organ bağışına yönelik görüşlerini ortaya koymak veöğretmenlerin organ bağışına ilişkin tutumlarını çeşitli değişenler bakımındanincelemektir. Araştırma Kastamonu il merkezinde görevyapan 181 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Tarama modelinin kullanıldığı buaraştırmada, veri toplama aracı olarak organ bağışına yönelik tutum ölçeğikullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler frekans, yüzde, aritmetikortalama, bağımsız t-testi ve ANOVA kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmasonucunda, öğretmenlerin organ bağışına yönelik tutumlarının olumlu ve yüksekdüzeyde olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin organ bağışına yöneliktutumları cinsiyet ve yaş değişkenlerine bağlı olarak değişmezken, meslekikıdem ve branş değişkenlerine bağlı olarak değişmektedir. Mesleki kıdemi 6-10yıl arasında olan öğretmenler ile 21 yıl ve üzerinde olan öğretmenlerin organbağışı tutumları arasında, 21 yıl ve üzeri mesleki kıdeme sahip öğretmenlerlehine; Türkçe ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin organ bağışı tutumlarıarasında ise, sosyal bilgiler öğretmenleri lehine anlamlı fark görülmüştür. Bu konuda benzer çalışmalar yapılarak organbağışının farkındalığı arttırılabilir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi |
Dergi ISSN | 2651-4672 |
Dergi Tarandığı Indeksler | SOBİAD |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 09-2020 |
Cilt No | 13 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 93 / 108 |
Makale Linki | dergipark |