Yazarlar |
Ali Yiğit Kutluca
|
Prof. Dr. Abdullah AYDIN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı; Fen Bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretimi öz-yeterlik inançlarınıoluşturmacı fen öğretim süreci, cinsiyet, genel not ortalaması ve bilimin doğası anlayışıdeğişkenleri açısından incelemektir. Araştırma, 32 Fen Bilgisi öğretmen adayı (28 kız, 4 erkek) ilegerçekleştirilmiştir. Katılımcılar, Uygulama Öncesi ve Sonrasında Fen Öğretimi Öz-yeterlik İnancıÖlçeğini doldurmuşlardır. Bununla birlikte uygulama sonrasında cinsiyet, genel not ortalaması vebilimin doğası anlayışı gibi veriler de toplanmıştır. Bulgular; fen öğretimi öz-yeterlik inançlarınınuygulama sonrasında anlamlı bir şekilde geliştiğini göstermiştir. Buna ek olarak katılımcıların öz- yeterlik inançları ile cinsiyet, genel not ortalaması ve bilimin doğası anlayışları arasında anlamlıbir ilişki olmadığı tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1303-0493 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ASOS |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 03-2016 |
Cilt No | 16 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 217 / 236 |
Doi Numarası | 10.17240/aibuefd.2016.16.1-5000182919 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.17240/aibuefd.2016.16.1-5000182919 |