Yazarlar (2) |
![]() |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Amaç. Bu araştırmada, 7. sınıf elektrik enerjisi ünitesinin öğretiminde Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli (OBYM)’ne göre geliştirilen etkinliklerin öğrencilerin bilimin doğası görüşüne olan etkisinin farklı sosyo-ekonomik düzeydeki okullara göre değişip değişmediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Yöntem. Araştırmada, nitel araştırma deseni kullanılmış ve farklı sosyo-ekonomik düzeylerdeki okullarda OBYM’nin etkisi araştırılmıştır. Bu nedenle ilk olarak “Öğrenci Durumu Belirleme Anketi” kullanılarak, Kastamonu il merkezinde farklı sosyoekonomik düzeylerde (alt-orta ve üst olmak üzere) üç devlet ortaokulu seçilmiştir. Araştırma kapsamında her okuldan bir deney bir de kontrol grubu rastgele olarak belirlenmiştir. Uygulamaya başlamadan önce her gruba Bilimin Doğası Üzerine Görüşler Anketi (BDÜGA) ön-test olarak uygulanmış, uygulama sonrasında da aynı anket son-test olarak tekrar uygulanmıştır.Bulgular. Alt, orta ve üst sosyo-ekonomik düzeydeki okulların hepsinde deney gruplarının bilimin doğasına ilişkin son görüşlerinin aynı sosyo-ekonomik düzeydeki kontrol gruplarına kıyasla daha olumlu yönde değiştiği görülmüştür. Sonuç ve Öneriler. Deney gruplarında yapılan OBYM’ne dayalı öğretim, kontrol gruplarında yapılan öğretime kıyasla, öğrencilerin bilimin doğasına ilişkin anlayış geliştirmelerinde oldukça etkili olmuştur. Uygulama sonrasında, deney gruplarının bilimin doğasının unsurlarına ilişkin görüşlerinin çoğunlukla değişken ya da yeterli kategorisinde olduğu görülmüştür. OBYM destekli öğretimin öğrencilerin bilimin doğası hakkındaki görüşlerine olan etkisini ortaya koyabilecek fen bilimleri dersinin farklı ünitelerine yönelik araştırmaların … |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | İngilizce |
Kongre Adı | EJER CONGRESS 2019 |
Kongre Tarihi | 19-06-2019 / 22-06-2019 |
Basıldığı Ülke | |
Basıldığı Şehir |