Yazarlar |
Selçuk Özdemir
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Ekmel ÇETİN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Ahmet Çelik
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Burcu Berikan
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Akça Okan Yüksel
Bozok Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bilişim teknolojileri araçlarını çocukların gözlemledikleri problemleri çözmek için disiplinlerarası kullanmaları yönünde farkındalık yaratmak çeşitli ülkeler için öncelikli konulardan birisidir. Günümüzde, bireyler ürünleri kendi istekleri doğrultusunda kullanmak istedikleri için, 'kendin yap' akımı yaygınlaşmaya başlamış ve teknolojinin sağladığı olanaklar sonucunda buluş kültürü doğmuştur. Bu çalışma üç boyutlu tasarımlara ilişkin uygulamalar yapmak ve çocukların üç boyutlu tasarım ve üretim aktivitelerinden sonra bu süreçlere ilişkin farkındalık kazanıp kazanmadıklarını görebilmek için onların bilişimle üretim konusundaki güncel görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırmada, Tinkercad programının kullanımı ve çocukların 3D tasarımlarının incelenmesine yönelik soruların yanıtlanması amacıyla nitel bir yöntem olan keşfedici durum çalışması kullanılmıştır.Çalışma, Ankara Büyükşehir Belediyesi Çocuk Konseyinden toplam 22 çocuğun, Autodesk firmasına ait Tinkercad 3 boyutlu tasarım ve üretim etkinliğine bir gün katılmasıyla gerçekleştirilmiştir. Çocukların ve ebeveynlerin bilişim teknolojileri kullanım durumları, çocukların 3 boyutlu tasarımları ve farkındalık düzeyleri gibi çeşitli temalar çalışma kapsamında analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, çocukların bilişim teknolojilerini iletişim ve eğlence amacıyla kullanmalarına rağmen, bilişim teknolojilerinin üretim yönünün bilincinde olmadıklarını göstermektedir. Çocuklara bilgisayarlarla ve bilgisayarlaşmış cihazlarla üretim yapabilme olanağı sağlayan etkinlikler hazırlamak, bilişim teknolojilerinin potansiyel gücünü görebilmeleri açısından yararlı olacaktır |
Anahtar Kelimeler |
public spaces and computing | authoring tools | pedagogical issues | elementary education |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | ESCI dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE-EGITIM VE GELECEK DERGISI |
Dergi ISSN | 2146-8249 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ESCI |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2017 |
Sayı | 11 |
Sayfalar | 137 / 157 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/jef/issue/28788/308607 |