Yazarlar |
Doç. Dr. Ekmel ÇETİN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Girişimcilik özellikle OECD tarafından “gelişmekte olan” kategorisinde yer alan ülkelerin ekonomik, refah ve sosyal istikrarında önemli bir rol oynamaktadır. Türkiye’de son yıllarda teknolojinin de gelişimiyle genç girişimcilerin ve önemli girişimlerin sayısının arttığı, buna rağmen istihdam konusunda hâlâ sıkıntılar yaşandığı görülmektedir. anlatım bozukluğu cümle düzeltilmeli Bu durum öğretmen yetiştirme alanında atama-iş bulma sıkıntısı şeklinde kendini göstermektedir. Bu sebeple Eğitim Fakültelerinde de girişimcilik eğitimleri verilmekte ve öğrenciler eğitim alanında ya da ilgileri ve yetenekleri doğrultusunda farklı alanlarda girişimlerde bulunmaya yönlendirilmektedir. Bu çalışmanın amacı, eğitim fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin girişimcilik eğitimine yönelik tutumlarının bilişsel, duyuşsal ve davranışsal bileşenlerini incelemek, öğrencilerin girişimcilik eğitimine yönelik tutumlarının girişimcilik niyetlerine etkisini ölçmek ve girişimcilik eğitimine yönelik tutum ve girişimcilik niyeti arasındaki kontrol değişkenlerinin rolünü incelemektir. Katılımcılar, eğitim fakültesinin farklı bölümlerinde ve sınıf düzeylerinde öğrenim gören öğrencilerdir. “Planlı Davranış Teorisi”ne göre planlanan araştırma modelinde çevrim içi anket yoluyla veri toplanmıştır. Sonuçlar girişimcilik eğitimine yönelik tutumun girişimcilik niyeti üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu göstermektedir. Ayrıca ailenin girişimci olması ve dersin zorunlu ya da seçmeli olarak alınması açısından da farklılıklar görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1301-9058 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2021 |
Cilt No | 41 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 153 / 180 |
Makale Linki | http://www.gefad.gazi.edu.tr/tr/pub/issue/62024/862447 |