img
Ses Temelli Cümle Yöntemine Eleştirel Bir Bakış   
Yazarlar
Prof. Dr. Eyüp AKMAN Prof. Dr. Eyüp AKMAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. İlkay AŞKIN TEKKOL Doç. Dr. İlkay AŞKIN TEKKOL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmada, 2005 yılında uygulamaya konulan “İlköğretim Türkçe Öğretim Programı”ndaki İlk Okuma Yazma Öğretiminde kullanılan, ses temelli cümle yöntemi ve bitişik eğik yazı üzerine bazı değerlendirmelerde bulunulmuştur. Tarama modeli ile yapılan çalışmada, konu dâhilindeki ilgili araştırmalardan yararlanılmış; derste kullanılan örnekler, öğretim ilkeleri çerçevesinde değerlendirilmiş ve öğretmen görüşlerine yer verilmiştir. Bu konuda, Ankara ilinin Çankaya ilçesindeki farklı sosyoekonomik düzeydeki 3 okuldan toplam 18 sınıf öğretmeniyle görüşmeler yapılmıştır. Araştırmaya göre; ses temelli cümle yönteminin olumlu yanları olduğu kadar, olumsuz yanlarının da bulunduğu; genel öğretim ilkelerine aykırı örnekler içerdiği ve sınıf öğretmenlerinin ses temelli cümle yöntemi ve bitişik eğik yazıyı uygulama konusunda sıkıntı yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: İlk okuma yazma, bitişik eğik yazı, ses temelli cümle yöntemi, genel öğretim ilkeleri.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi GEFAD
Dergi Tarandığı Indeksler ASOS
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2012
Atıf Sayıları
TRDizin 24

Paylaş