img
img
Teacher Candidates’ Multicultural Attitude and Self-Efficacy: The Mediating Role of Intercultural Sensitivity   
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Mustafa Öztürk AKCAOĞLU Doç. Dr. Mustafa Öztürk AKCAOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Ahmet Rıfat KAYİŞ Doç. Dr. Ahmet Rıfat KAYİŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Kültürel farklılıklara sahip öğrencilerle çalışmanın zorlukları, kültürel açıdan duyarlı
olan, sınıflarını çokkültürlü bir bakış açısıyla gözlemleyebilen ve bu becerileri kendi öz
yeterlilikleriyle bütünleştirebilen öğretmen adaylarının yetiştirilmesinin önemini
artırmıştır. Bu araştırmanın amacı, kültürlerarası duyarlığın öğretmenlerin çokkültürlü
tutumu ile öz-yeterlikleri arasındaki ilişkide aracılık rolünü incelemektir. Araştırmaya
Türkiye'deki bir devlet üniversitesinden 209 (kadın: 76, erkek: 133) öğretmen adayı
katılmıştır. Araştırma verileri, Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği, Öğretmenlerin Çok Kültürlü
Tutum Ölçeği ve Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği (ISS) ile toplanmıştır. Sonuçlar,
kültürlerarası duyarlılığın, öğretmenlerin çok kültürlü tutumu ile öğretmenlerin yeterlik
duygusu arasındaki ilişkiye tam olarak aracılık ettiğini göstermiştir. Sonuç olarak
öğretmen adaylarının çokkültürlü ortamlara yönelik olumlu eğilimlerini davranış
becerilerine dönüştürebilecek düzeyde kendilerini yetkin hissettikleri söylenebilir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Cukurova University Faculty of Education Journal
Dergi ISSN 1302-9967
Dergi Tarandığı Indeksler ISI database'e giren eğitim ile ilgili indeksler
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2021
Cilt No 50
Sayı 2
Sayfalar 1241 / 1262
Doi Numarası 10.14812/cufej.884922
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1594655
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Teacher Candidates’ Multicultural Attitude and Self-Efficacy: The Mediating Role of Intercultural Sensitivity

Paylaş