img
img
Ergenlerde Okula Bağlanmanın Utangaçlık ve Akademik Güdülenme Arasındaki İlişkideki Aracılık Rolü    
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Ahmet Rıfat KAYİŞ Doç. Dr. Ahmet Rıfat KAYİŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Seydi Ahmet Satıcı
Artvin Çoruh Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmanın amacı utangaçlık ile akademik güdülenme arasındaki ilişkide okula bağlanmanın aracılık rolünü test etmektir. Araştırmaya 231 [121 (%52.4) kadın, 110 (%47.6) erkek] ortaokul öğrencisi katılmıştır. Araştırmada veriler “Utangaçlık Ölçeği, “Çocuk ve Ergenler için Okula Bağlanma Ölçeği” ve “Akademik Güdülenme Ölçeği” aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın verileri iki aşamalı yapısal eşitlik modellemesi ve bootstrapping işlemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları utangaçlık ile akademik güdülenme arasındaki ilişkide okula bağlanmanın kısmi aracı olduğunu ortaya koymuştur (χ2/sd=1.44, CFI=.97, IFI=.97, GFI=.95, AGFI=.92, RMSEA=.05 ve SRMR=.059). Bootstrapping işlemi sonucunda okula bağlanmanın utangaçlık ile akademik güdülenme arasındaki aracılığının istatistiksel olarak anlamlı olduğu bulunmuştur (bootstrap= -.084, %95G.A.= -.193, -.011). Son olarak, araştırmanın sonuçları ve sınırlılıkları tartışılmış, doğurguları çerçevesinde gelecek araştırmalara önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1300-2899
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2019
Cilt No 20
Sayı 2
Sayfalar 521 / 533
Doi Numarası 10.17679/inuefd.461393
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/doi/10.17679/inuefd.461393
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Ergenlerde Okula Bağlanmanın Utangaçlık ve Akademik Güdülenme Arasındaki İlişkideki Aracılık Rolü

Paylaş