Yazarlar |
Doç. Dr. Ahmet Rıfat KAYİŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Aydoğan Aykut Ceyhan
Anadolu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı İyilik Hali Yıldızı Psiko-eğitim Programının (İHY-PEP) iyilik hali (genel, fiziksel, duygusal, sosyal, bilişsel, yaşamı anlamlandırma ve hedef odaklı olma) ve psikolojik belirti düzeyleri üzerindeki etkilerini incelemektir. Deney, plasebo ve kontrol gruplu ön test, son test ve izleme ölçümlerini içeren 3x3'lük deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmanın verileri İyilik Hali Yıldızı Ölçeği ve Kısa Semptom Envanteri ile toplanmıştır. Ayrıca, odak grup görüşmesi ile nitel veriler toplanmıştır. Nicel bulgular İHY-PEP'nin iyilik hali düzeyinin arttırılmasında istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi olmadığını göstermiştir. Bununla birlikte, deney grubundaki altı öğrenci ile yapılan odak grup görüşmesinin bulguları, öğrencilerin psiko-eğitim sürecinde iyilik hallerini geliştirmek için yeni beceriler kazandıkları görüşüne sahip olduğunu göstermektedir. Ayrıca, İHY-PEP'nin üniversite öğrencilerinin psikolojik belirti düzeylerini azaltmada etkili olduğu ve bu etkinin 10 hafta boyunca devam ettiği bulunmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi |
Dergi ISSN | 1302-1370 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2020 |
Cilt No | 10 |
Sayı | 58 |
Sayfalar | 413 / 434 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1316855 |