img
The Effect of Well-Star Psycho-Education Program on Wellness and Psychological Symptom   
Yazarlar
Doç. Dr. Ahmet Rıfat KAYİŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Aydoğan Aykut Ceyhan
Anadolu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı İyilik Hali Yıldızı Psiko-eğitim Programının (İHY-PEP) iyilik hali (genel, fiziksel, duygusal, sosyal, bilişsel, yaşamı anlamlandırma ve hedef odaklı olma) ve psikolojik belirti düzeyleri üzerindeki etkilerini incelemektir. Deney, plasebo ve kontrol gruplu ön test, son test ve izleme ölçümlerini içeren 3x3'lük deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmanın verileri İyilik Hali Yıldızı Ölçeği ve Kısa Semptom Envanteri ile toplanmıştır. Ayrıca, odak grup görüşmesi ile nitel veriler toplanmıştır. Nicel bulgular İHY-PEP'nin iyilik hali düzeyinin arttırılmasında istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi olmadığını göstermiştir. Bununla birlikte, deney grubundaki altı öğrenci ile yapılan odak grup görüşmesinin bulguları, öğrencilerin psiko-eğitim sürecinde iyilik hallerini geliştirmek için yeni beceriler kazandıkları görüşüne sahip olduğunu göstermektedir. Ayrıca, İHY-PEP'nin üniversite öğrencilerinin psikolojik belirti düzeylerini azaltmada etkili olduğu ve bu etkinin 10 hafta boyunca devam ettiği bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi
Dergi ISSN 1302-1370
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2020
Cilt No 10
Sayı 58
Sayfalar 413 / 434
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1316855
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş