img
Ortaöğretime Geçiş Sınavlarındaki Maddelere İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi   
Yazarlar
Doç. Dr. Ezgi MOR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Testlerin en küçük birimi olan maddeler geliştirilirken bir takım kuralların gözetilmesi ve çeşitli ölçütlerin gözönünde bulundurulması gerekmektedir. Aksi durumda geliştirilen maddelerden oluşturulan ölçme araçlarından eldeedilen toplam puanların geçerliği ve güvenirliği sorgulamaya açık hale gelir. Kademeler arası geçişte kullanılansınavların ise geçerlik ve güvenirliklerinin yüksek olması alınan kararların isabetli olmasını sağlayacaktır, bu nedenle butestlerde yer alan maddelere ilişkin çalışmaların yapılması oldukça önemlidir. Bu çalışma TEOG sistemi kapsamındauygulanan sınavlarda yer alan maddelerin öğrenciler tarafından nasıl algılandığının belirlenmesi ve maddelerin uyarıcıözelliklerinin öğrenci gözünden incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda TEOG’da yer alan 10madde uzman görüşü temel alınarak seçilmiş ve çoktan seçmeli maddelerde bulunması gereken nitelikler temelalınarak hazırlanan bir form ile bu maddelere ilişkin öğrenci görüşleri alınmıştır. Veriler görüşme yöntemi ile toplanmışve 55 öğrenci ile görüşme yapılmıştır. Öğrenci görüşleri içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Sonuç olarak maddelerinteknik hatalarının birçoğunun öğrenciler tarafından da tespit edildiği belirlenmiştir. Sisteme ilişkin genel öğrencigörüşleri belirlenmiş ve yeni sistemin Milli Eğitim Bakanlığı tarafından savunulan avantajlarının gerçekleşmediğibelirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2020
Cilt No 28
Sayı 2
Sayfalar 958 / 976
Doi Numarası 10.24106/kefdergi.702935
Makale Linki http://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.702935