img
img
Güzel Sanatlar Lisesi Gitar Derslerine Yönelik Başarı Testi Geliştirme Çalışması      
Yazarlar (2)
Dr. Öğr. Üyesi Okan YUNGUL Dr. Öğr. Üyesi Okan YUNGUL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Ajda Aylin Can
Türkiye
Devamını Göster
Özet
Çalışmanın amacı: Bu araştırmada, Güzel Sanatlar Liseleri (GSL) Müzik Bölümü’nde gerçekleştirilen gitar eğitiminde kullanılabilecek, geçerliği ve güvenirliği yüksek, 9, 10, 11 ve 12. sınıf gitar derslerine yönelik başarı testlerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Materyal ve Yöntem: Nicel araştırma yöntemlerinden tarama deseni kullanılarak gerçekleştirilen bu araştırmada, uygulamanın gerçekleştirildiği GSL’de 2016–2017 eğitim-öğretim yılında uygulanan Gitar Dersi Öğretim Programı ünite, konu ve kazanımları ile 9, 10, 11 ve 12. sınıf gitar ders kitaplarında yer alan ders anlatımları incelenerek 9. sınıflar için 40, 10, 11 ve 12. sınıflar için 35’er maddeden oluşan 4 adet başarı testi hazırlanmıştır. Hazırlanan testlerin görünüş, kapsam ve yapı geçerliği için uzman görüşleri alınmış, alınan görüşler doğrultusunda test maddelerinde gerekli düzeltmeler yapılarak 2016–2017 eğitim-öğretim yılında 7 GSL’de öğrenim gören 79 gitar öğrencisiyle testin uygulaması gerçekleştirilmiştir. Bulgular: Test uygulaması sonucunda toplanan veriler analiz edilmiş ve test geliştirme süreci sonunda 40 madde olarak hazırlanan 9. sınıf gitar dersi başarı testinin; nihai madde sayısı 28, güvenirlik katsayısı α= ,912, ortalama madde güçlük indeksi p= 0,59, 35 madde olarak hazırlanan 10. sınıf gitar dersi başarı testinin; nihai madde sayısı 19, güvenirlik katsayısı α= ,879, ortalama madde güçlük indeksi p= 0,55, 35 madde olarak hazırlanan 11. sınıf gitar dersi başarı testinin; nihai madde sayısı 25, güvenirlik katsayısı α= ,868, ortalama madde güçlük indeksi p= 0,60 ve 35 madde olarak hazırlanan 12. sınıf gitar dersi başarı testinin; nihai madde sayısı 18, güvenirlik katsayısı α= ,865, ortalama madde güçlük indeksi p= 0,50 olarak bulunmuştur. Önemli Vurgular: Alan yazın incelendiğinde gitar eğitimine yönelik geliştirilen tüm başarı testleri lisans düzeyinde gerçekleştirilmiştir. Yapılan bu araştırmanın ortaöğretim düzeyinde GSL çalgı eğitimi gitar dersi özelinde alana katkı sağlayacağı ve GSL gitar derslerinin niteliğini olumlu yönde etkileyeceği düşünülmektedir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 12-2021
Cilt No 29
Sayı 5
Sayfalar 1000 / 1023
Doi Numarası 10.24106/kefdergi.818204
Makale Linki http://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.818204
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Güzel Sanatlar Lisesi Gitar Derslerine Yönelik Başarı Testi Geliştirme Çalışması

Paylaş