Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Öz Bu araştırma, sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının mesleki özyeterlik algılarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 bahar döneminde Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dallarında 1. 2. 3. ve 4. sınıflarda öğrenim gören ve tesadüfi örnekleme yoluyla seçilen 277 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak “Öğretmen Özyeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma bulguları değerlendirildiğinde; sosyal bilgiler öğretmen adaylarının mesleki özyeterlik algıları “oldukça yeterli” düzeyinde olmuştur. Araştırmanın başka bir bulgusuna göre, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının mesleki özyeterlik algıları cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermezken, sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Sosyal Bilgiler … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Journal of International Social Research |
Dergi ISSN | 1307-9581 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 02-2019 |
Cilt No | 12 |
Sayı | 15 |
Sayfalar | 1091 / 1097 |
Makale Linki | https://www.sosyalarastirmalar.com/ |