Yazarlar |
Doç. Dr. Serpil RECEPOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Bilgin Ünal İBRET
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının mesleki özyeterliklerine ilişkin algılarını ortayakoymaktır. Bu amaç doğrultusunda, araştırmanın çalışma grubunu 12 üniversitede Eğitim Fakültelerinin 2014-2015öğretim yılında İlköğretim Sosyal Bilgiler öğretmenliği 1.2.3.4. sınıflarında okuyan 2193 öğretmen adayıoluşturmaktadır. Araştırma tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre,genel olarak Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının özyeterlik algıları incelendiğinde “oldukça yeterli” düzeyde olduğubulunmuştur. Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının özyeterlik algıları öğretmen adaylarının cinsiyetine göre anlamlı birfarklılık göstermemektedir. Bununla birlikte, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının özyeterlik algıları sınıf düzeyine göreanlamlı bir şekilde değişmektedir. Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının özyeterlik algıları 1. sınıfta en yüksek düzeyde;4. sınıfta ise en düşük düzeydedir. Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının özyeterlik algılarının üniversite değişkenine göreanlamlı farklılık göstermektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Tam Metin Olarak Yayımlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | İngilizce |
Kongre Adı | VII. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu(USBES) |
Kongre Tarihi | 05-12-2018 / 07-12-2018 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | İstanbul |