img
img
2005-2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı 5,6 ve 7. Sınıf Kazanımlarının Yenilenen Bloom Taksonomisine Göre Karşılaştırmalı Analizi   
Yazarlar (2)
Prof. Dr. Bilgin Ünal İBRET Prof. Dr. Bilgin Ünal İBRET
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Maksut Önlen
Devamını Göster
Özet
Ülkelerde eğitim faaliyetlerinin belli bir düzen içerisinde verilmesi ve fırsat eşitliğini sağlayacak şekilde gerçekleştirilmesi, öğretim programları uygulanabilmesi ile mümkün olmaktadır. Öğretim programları, ülke genelindeki eğitim kurumlarında verilen derslerin birlik halinde ve ortak temeller üzerinde yürütülmesini sağlamaktadır. Öğretim programlarının, zamanın ruhuna, bilimsel ve teknolojik gelişimlere uygun olarak değiştirilmesi ve geliştirilmesi gerekmektedir. Ülkemizde yapılandırmacı eğitim anlayışına uygun olarak 2005 yılında Sosyal Bilgiler Öğretim Programı hazırlanmıştır. 2018 yılında sosyal bilgiler dersinin çağa uygun hale getirilmesi için sosyal bilgiler dersi öğretim programında bazı değişiklikler yapılmıştır. Bu araştırma kapsamında, 2005-2018 sosyal bilgiler öğretim programlarında yer alan kazanımların yenilenen Bloom Taksonomisi'ne göre karşılaştırmalı analizi yapılmıştır. Araştırmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Sosyal bilgiler dersi öğretim programlarında yer alan kazanımlar yenilenen Bloom Taksonomisi'ne göre incelenmiş, kazanımların hangi düzeyde olduğu ile ilgili sayısal veriler tablo haline getirilerek yorumlanmıştır. Yenilenen Bloom Taksonomisi'ne göre 2005 ve 2018 sosyal bilgiler dersi öğretim programındaki kazanımların genel olarak “hatırlama, anlama ve uygulama” aşamalarında yoğunluk kazandığı anlaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı 7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu
Kongre Tarihi 11-10-2018 / 13-10-2018
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 15

Paylaş