img
img
Fen Bilgisi Eğitiminde Dramanın Kullanımına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri   
Yazarlar (1)
Dr. Öğr. Üyesi Muhammed Said DOĞRU Dr. Öğr. Üyesi Muhammed Said DOĞRU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının fen ve teknoloji dersinde kimya dersine ait olan konu içeriklerinin öğrencilere öğretiminde bir öğretim stratejisi olarak dramayı nasıl kullanabileceklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda fen bilgisi öğretmenliği lisans eğitimine devam etmekte olan 13 öğretmen adayı çalışmaya dahil edilmiştir. Çalışma kapsamında öğretmen adaylarından hem kendileri hem de gelecekteki öğrencilerini düşünerek fen bilgisi dersinde öğrenmekte zorluk çekilen konularda dramayı bir öğretim stratejisi olarak nasıl kullanacaklarını belirlemeleri ve kendi dramalarını sınıflarda gerçekleştirmeleri istenmiştir. Bunun yanında öğretmen adaylarından uygulama sürecinde dramalarının video kaydını almaları istenmiştir. Veri toplama işlemi öğretmen adaylarının video kayıtları ve raporlarından elde edilen veriler ile gerçekleştirilmiştir. Raporlar, İçerik Temsilleri aracı kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda elde edilen sonuçlara göre, öğretmen adayları daha önceki eğitim hayatlarında dramayı hiç deneyimlememiş olsalar da genel olarak fen bilgisi eğitiminde dramanın bir öğretim stratejisi olarak kullanılmasına ilişkin olumlu görüşlere sahip oldukları tespit edilmiştir. Bunun yanında bazı öğretmen adayları fen bilgisi derslerinde drama kullanımının madde ve doğasına ilişkin süreçleri öğrencilerin anlamalarını kolaylaştırdığını savunmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 2149-2786
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2022
Cilt No 19
Sayı 3
Sayfalar 1163 / 1176
Doi Numarası 10.33437/ksusbd.1019862
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/ksusbd/issue/74777
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Fen Bilgisi Eğitiminde Dramanın Kullanımına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri

Paylaş