img
img
Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Çeşitli Değişkenler Bağlamında İncelenmesi   
Yazarlar (2)
Dr. Öğr. Üyesi Muhammed Said DOĞRU Dr. Öğr. Üyesi Muhammed Said DOĞRU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. İbrahim DEMİRBAŞ Doç. Dr. İbrahim DEMİRBAŞ
Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmada topluma hizmet uygulamaları dersinin çeşitli değişkenler bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma, okul öncesi, fen, sosyal bilgiler ve sınıf eğitimi anabilim dallarında eğitim alan üçüncü sınıf öğrencilerinin topluma hizmet uygulamaları (THU) algılarının belirlenmesine ilişkin nicel verilerin kullanıldığı tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmaya bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde okul öncesi, fen, sosyal bilgiler ve sınıf eğitimi bilim dallarında eğitim alan üçüncü sınıf 130 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Sönmez’in (2010) geliştirdiği 5’li likert tipi ölçme aracı uygulanmıştır. Ölçme aracındaki seçenekler “Kesinlikle Katılmıyorum”, “Katılmıyorum”, “Kararsızım” “Katılıyorum”, “Kesinlikle Katılıyorum” şeklinde sıralanmaktadır. Uygulama yoluyla ortaya çıkan verilerin analizinde istatistiksel işlemlerden tek yönlü varyans analizi, standart sapma, aritmetik ortalama ve bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır. Çalışmaya göre öğretmen adaylarının cinsiyet değişkeni ile THU dersine ilişkin algıları arasında istatistiksel olarak kız öğrenciler lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Adayların eğitim aldıkları anabilim dalları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının yaşları ile THU dersine ilişkin algıları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Adayların THU dersine ilişkin aldıkları toplam algı puanının (  =3.58) yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı 2nd International Congress On New Horizons In Education and Social Sciences (ICES-2019) Proceedings, June 18-19, 2019 – Istanbul/ TURKEY
Kongre Tarihi 18-06-2019 / 19-06-2019
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir İstanbul
Atıf Sayıları
Google Scholar 1

Paylaş