Yazarlar |
Doç. Dr. Bülent YILDIZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Mehmet Seyhan
Gaziantep Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Günümüz rekabet ortamında imalat firmaları pazardaki ürünlerinin performansını artırabilmek için ürün inovasyonu uygulamaları ile ürün kalitesine gerekli önemi vermelidir. Gerek yeni ürün geliştirme faaliyetleri, gerekse mevcut ürünlerde yapılacak yenilikler ve ürün kalitesindeki iyileştirmeler pazar rekabeti için hayati önem taşımaktadır. Bu çalışmada ürün inovasyonu uygulamalarının pazar performansı üzerindeki etkisinde ürün kalitesinin aracılık rolü araştırılmıştır. Bu amaçla Gaziantep’de faaliyet göstermekte olan 129 imalat firmasından anket ile toplanan veriler analiz edilmiştir. Yapısal eşitlik modelinin analizi neticesinde ürün inovasyon uygulamalarının ürün pazar performansı ile ürün kalitesini pozitif yönde anlamlı olarak etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır. Ürün kalitesinin de ürün pazar performansını pozitif yönde anlamlı olarak etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca ürün inovasyon uygulamalarının ürün pazar performansı üzerindeki etkisinde ürün kalitesinin kısmi aracılık rolü bulunduğu bulgusu elde edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Elektronik Sosyal Araştırmalar Dergisi |
Dergi ISSN | 1304-0278 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2019 |
Cilt No | 18 |
Sayı | 71 |
Sayfalar | 1409 / 1428 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/esosder/issue/46916 |