img
Ürün İnovasyon Uygulamalarının Ürün Pazar Performansı Üzerindeki Etkisinde Ürün Kalitesinin Aracı Rolü    
Yazarlar
Doç. Dr. Bülent YILDIZ Doç. Dr. Bülent YILDIZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Mehmet Seyhan
Gaziantep Üniversitesi, Türkiye
Özet
Günümüz rekabet ortamında imalat firmaları pazardaki ürünlerinin performansını artırabilmek için ürün inovasyonu uygulamaları ile ürün kalitesine gerekli önemi vermelidir. Gerek yeni ürün geliştirme faaliyetleri, gerekse mevcut ürünlerde yapılacak yenilikler ve ürün kalitesindeki iyileştirmeler pazar rekabeti için hayati önem taşımaktadır. Bu çalışmada ürün inovasyonu uygulamalarının pazar performansı üzerindeki etkisinde ürün kalitesinin aracılık rolü araştırılmıştır. Bu amaçla Gaziantep’de faaliyet göstermekte olan 129 imalat firmasından anket ile toplanan veriler analiz edilmiştir. Yapısal eşitlik modelinin analizi neticesinde ürün inovasyon uygulamalarının ürün pazar performansı ile ürün kalitesini pozitif yönde anlamlı olarak etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır. Ürün kalitesinin de ürün pazar performansını pozitif yönde anlamlı olarak etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca ürün inovasyon uygulamalarının ürün pazar performansı üzerindeki etkisinde ürün kalitesinin kısmi aracılık rolü bulunduğu bulgusu elde edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Elektronik Sosyal Araştırmalar Dergisi
Dergi ISSN 1304-0278
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2019
Cilt No 18
Sayı 71
Sayfalar 1409 / 1428
Makale Linki https://dergipark.org.tr/esosder/issue/46916
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2
Google Scholar 7

Paylaş