img
Havayolu Hizmet Kalitesinin Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkisinin Yapısal Eşitlik Modeli İle Analizi      
Yazarlar
Doç. Dr. Bülent YILDIZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Şemsettin Çiğdem
Gaziantep Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada havayolu hizmet kalitesinin algılanan değer, marka imajı vemüşteri memnuniyeti arasındaki ilişki araştırılmıştır. Bu amaçla Gaziantep ilindenhavayolu hizmeti alan 746 kişiden anket ile veri toplanmıştır. Elde edilen verileryapısal eşitlik modeli ile analiz edilmiştir. Analiz neticesinde havayolu hizmet kalitesinin müşteri memnuniyetini, marka imajını ve algılanan değeri pozitif yöndeanlamlı olarak etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır. Algılanan değer ve marka imajınında müşteri memnuniyetini pozitif yönde anlamlı olarak etkilediği tespit edilmiştir.Ayrıca havayolu hizmet kalitesi, müşteri memnuniyeti, marka imajı ve algılanandeğerin kamu sektörü ve özel sektör arasında kamu sektörü lehine anlamlı farklılıkgösterdiği sonucuna varılmıştır
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 2618-6322
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 10-2018
Cilt No 8
Sayı 16
Sayfalar 235 / 254
Doi Numarası 10.29029/busbed.423829
Makale Linki http://busbed.bingol.edu.tr/download/article-file/557609
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3
Google Scholar 7
ResearchGate 4
Havayolu Hizmet Kalitesinin Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkisinin Yapısal Eşitlik Modeli İle Analizi

Paylaş