Yazarlar |
Doç. Dr. Bülent YILDIZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Şemsettin Çiğdem
Gaziantep Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada havayolu hizmet kalitesinin algılanan değer, marka imajı vemüşteri memnuniyeti arasındaki ilişki araştırılmıştır. Bu amaçla Gaziantep ilindenhavayolu hizmeti alan 746 kişiden anket ile veri toplanmıştır. Elde edilen verileryapısal eşitlik modeli ile analiz edilmiştir. Analiz neticesinde havayolu hizmet kalitesinin müşteri memnuniyetini, marka imajını ve algılanan değeri pozitif yöndeanlamlı olarak etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır. Algılanan değer ve marka imajınında müşteri memnuniyetini pozitif yönde anlamlı olarak etkilediği tespit edilmiştir.Ayrıca havayolu hizmet kalitesi, müşteri memnuniyeti, marka imajı ve algılanandeğerin kamu sektörü ve özel sektör arasında kamu sektörü lehine anlamlı farklılıkgösterdiği sonucuna varılmıştır |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi ISSN | 2618-6322 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 10-2018 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 16 |
Sayfalar | 235 / 254 |
Doi Numarası | 10.29029/busbed.423829 |
Makale Linki | http://busbed.bingol.edu.tr/download/article-file/557609 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 5 |
Google Scholar | 7 |