Yazarlar |
Doç. Dr. Bülent YILDIZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada kalite odaklı liderliğin eğitim, müşteri ve çalışan ilişkileri ile kaliteperformansı üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Ayrıca çalışmada eğitimin müşteri ve çalışanilişkileri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu amaçla Gaziantep, Kahramanmaraş veAdıyaman illerinde faaliyet göstermekte olan 170 imalat firmasından anket ile veritoplanmıştır. Veriler yapısal eşitlik modeli ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz neticesindekalite odaklı liderliğin eğitimi, çalışan ilişkilerini, müşteri ilişkilerini ve kaliteperformansını pozitif yönde anlamlı olarak etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır. Eğitiminmüşteri ilişkileri ve çalışan ilişkilerini pozitif yönde anlamlı olarak etkilediği tespitedilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Business and Economics Research Journal |
Dergi ISSN | 2619-9491 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2019 |
Cilt No | 10 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 149 / 165 |
Makale Linki | https://www.berjournal.com/tr/berjournal-volume-10-number-1-year-2019.html |