img
Tedarik Zinciri Müşteri Entegrasyonunun Firma Performansı Üzerindeki Etkisinde Ürün İnovasyon Kapasitesinin Aracı Rolü    
Yazarlar
Doç. Dr. Bülent YILDIZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Behzat Sayın
Özet
Bu çalışmada müşteri entegrasyonunun firma performansı üzerindeki etkisinde ürün inovasyonkapasitesinin aracılık rolü araştırılmaktadır. Bu amaçla, Türkiye İhracatçılar Birliği tarafındanbelirlenen ilk 1000 ihracatçı firma arasından 96 imalat firmasından anket ile veri toplanmıştır.Araştırma modeli öncelikli olarak yapısal eşitlik modeli ile analiz edilmiştir. Analiz neticesindemüşteri entegrasyonunun firma performansı ve ürün inovasyon kapasitesini pozitif yönde anlamlıolarak etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca ürün inovasyon kapasitesinin de firmaperformansını pozitif yönde anlamlı olarak etkilediği tespit edilmiştir. Process makro yöntemi ileyapılan aracılık testi sonucunda ise müşteri entegrasyonunun firma performansı üzerindekietkisinde ürün inovasyon kapasitesinin aracılık rolü bulunduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Çankırı Karetekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1308-5549
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2020
Cilt No 10
Sayı 1
Sayfalar 319 / 348
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/ckuiibfd
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 4
Google Scholar 14

Paylaş