Yazarlar |
Doç. Dr. Bülent YILDIZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Behzat Sayın
|
Özet |
Bu çalışmada müşteri entegrasyonunun firma performansı üzerindeki etkisinde ürün inovasyonkapasitesinin aracılık rolü araştırılmaktadır. Bu amaçla, Türkiye İhracatçılar Birliği tarafındanbelirlenen ilk 1000 ihracatçı firma arasından 96 imalat firmasından anket ile veri toplanmıştır.Araştırma modeli öncelikli olarak yapısal eşitlik modeli ile analiz edilmiştir. Analiz neticesindemüşteri entegrasyonunun firma performansı ve ürün inovasyon kapasitesini pozitif yönde anlamlıolarak etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca ürün inovasyon kapasitesinin de firmaperformansını pozitif yönde anlamlı olarak etkilediği tespit edilmiştir. Process makro yöntemi ileyapılan aracılık testi sonucunda ise müşteri entegrasyonunun firma performansı üzerindekietkisinde ürün inovasyon kapasitesinin aracılık rolü bulunduğu tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Çankırı Karetekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1308-5549 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2020 |
Cilt No | 10 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 319 / 348 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/ckuiibfd |